lördag 14 juni 2008

Det omöjliga har hänt!!



Idag på utställningen i Avesta blev Milton BIG 3:a och det var faktist 14 hundar som deltog i grupp 8. Domare var Miklos Levente från Ungern. Jag var helt säker på att vi skulle bli bortgallrade som tollare oftast blir men vi blev kvar bland de 7 han valde ut. Vi fick sedan springa ett varv och därefter plockade han bort 2 och vi var kvar, redan då såg jag nog ut som ett frågetecken. När de sedan började ropa ut placeringarna och vi inte blev uppropade förräns på 3:e plats trodde jag det inte var sant men väldigt roligt :). Jag är så stolt över min lilla kille.
I "tollarringen" var det 14 tollare och Milton var ensam i jaktklassen. I bästa hane mötte han två andra och blev då placerad som bästa hane och fick CACIB.
Kritiken från Göran Bodegård lyder:
Välbyggd mkt välgående bra hund, fina detaljer, hög allmän kvalite, utm kondition

Nu är vi bara hem och packar väskan för vidare färd mot Lima till svärföräldrarna som vi ska sova hos för imorgon är det lydnadstävling i Malung och i morgon tar vi ett första pris :)

Inga kommentarer: