tisdag 24 juni 2008

Milton blir klolös

Under helgen som varit har det hänt en hel del, vi har tränat med Louise, börjat träna vattendirigerin och sen var det roliga slut för Milton bröt av klon och träningen får ligga på is ett tag. I söndagskväll hände det som inte fick hända, Milton kom med bryten klo och det blödde massor. På måndag kväll fick vi tid hos veterinär och när hon kom ut efter att ha tagit bort klon sa hon att det inte skulle växa ut någon ny klo för hela klobenet hade gått av. Han ska ha bandage på sig i 6 dagar och sen måste han ta det lite lugnt så det inte blir inflamerat. Vi kommer iallafall kunna åka på världsutställningen förutsatt att det inte blir inflamerat. När bandaget åker av får han ha strut på huvudet så han inte är o slickar i såret. Just nu hoppar han på tre ben och kommer nog att göra så sålänge som han har bandage på sig. Jag hoppas verkligen att det kommer läka fint så vi kan åka på utställningen och att vi kan börja träna igen snart, det drar ju ihop sig mot specialen och vår vattendirigering är inget att skryta över.

I lördag var jag och tränade med Louise i Leksand och vi tränade på sök och dirigering. Jag fick som vanligt bra tips från Louise på hur jag skulle kunna öka effektiviteten i söket och låta honom göra markering mellan. Viltet tycker jag han har blivit lite slarvigare med, det är inte lika snabba upptag som jag vet att han kan göra men även där ska vi testa lite nya knep.
Jag har nu även insett vad som förväntas av oss i mästarklass och jag kände på engång att vattendirigering måste vi träna mycket nu, så i söndags åkte jag och Martin till Kuså för att träna vatten. Vi kastade först en markering på 50 m avstånd som han fick hämta sedan lade vi ut en till dolt men på samma ställe. Detta gick mindre bra men när Martin kastade en sten på så han hörde att det hände något där ute så gick det bra. När Milton är återställd ska vi fortsätta träna på detta.

Inga kommentarer: